Tournament in Alabama

2010-09-02 @ 23:40:21

Sorry för att jag vart så seg på att skriva men har haft fullt upp.

Det har varit engelska test, matte test och orientation under dom senaste dagarna.

Sen bestämde jag även för att byta major så jag har fått springa runt hela skolan för att byta ut mina kurser till andra kurser. När jag väl trodde att jag var klar så visade sig att jag fortf hade samma major som innan, inte ett piss hade hänt och jag såg det som ett tecken att inte stanna kvar och åka hem. Alla tanterna som sitter upp på records and registrations kontoret är nog bättre på att dricka kaffe än att hjälpa internationella studenter eller studenter överhuvudtaget.

Tillslut mitt i min deprission fick jag hjälp från en tjej i laget som gick runt med mig för att få påskrifter till alla kurser jag var tvungen att droppa och adda. Efter ca 90 min var vi klara vi hade gjort den omtalade Riddle-run.

Det är faktiskt inte ovanligt det jag fick gå egenom, utan det händer till dom flesta studenterna här på Embry Riddle. That's BS omg haha iallafall förhoppnings vis så är allt fixat nu och skolan som började 30 Augusti börjar på riktigt den 7 september.

Måste även kolla upp alla mina läxor som man får skickat via internet som jag inte är så förtjust vid. Men jag får väl se den sidan som ett annat Facebook konto och få saker och ting gjort där.

 

Jaja nu är vi på väg till Alabama och ska spela ngn slags turnering :) haha har inte så mkt koll på saker och ting här men jag försöker så gott jag kan. Vi har första matchen imorgon och den andra på Lördag.

Än så länge har vi spelat två matcher förlora med 2-1 i slut minuten. Jag gjorde 1-1 målet och sen när det var cirka 5 min kvar av matchen fick dom in ett skit mål.

I Måndags hade vi vår första skoldag och första hemma match som vi vann med 4-0.

Jag och Martine som är från Norge gjorde två mål var.

 

Och nu sitter vi på Bussen för ytterligare 2 matcher. Tror vi förlorade förra året mot dom vi möter imon och på Lördag.

 

Vad mer finns det att berätta...joo skolan jag går på består av 17% tjejer och 83% killar.

Kan berätta lite mer sen vad vi har för killar här på skolan:)

Jag återkommer med mer när det hänt ngt mer!!

 

Xoxo

 

Vaal


Kommentarer

Postat av: Alexandra

Fy fan vad rörigt... :S

Tänker massor på dig Val, du är grym!!

2010-09-05 @ 12:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback