Vinst!

2009-11-09 @ 12:54:24

Det funkade riktigt bra i lördags när vi spela vår andra match mot Salamina. Slut resultatet blev 4-0 (2-0), första målet kmr efter ett jävla pingpong spel framför Salaminas mål. Jag får en djupledspassning av vår vänsterback Helena, som jag måste säga gjorde en riktig bra match. Löper längst kanten och rundar deras ytterback slår in ett inlägg längs marken till My. Målvakten touchar precis och bollen ändrar riktning tillräckligt mkt att så att My inte får en bra träff. Vår högerytter Ksenja kommer från andra hållet och skjuter i ribban, returen nickar jag in precis mellan målvakten och en försvarare. 1-0!

Andra målet gjorde Ksenja helt själv, hon norpade åt sig bollen från deras mittback och blev ensam med målvakt. 2-0!

Det var långt in på andra halvlek som det 3:e målet kom. Vi fick en Hörna som slogs in mot straffområdet, jag markerade målvakt så jag var närmast boll, nickskarvar den med mitt Afro:) går på deras ytterback som försöker rensa undan direkt, men rensar in bollen i mål ist:) 4:e målet kmr efter att My får en passning och gör bort mittbackarna så de kolliderar med varann. Hon placerar den snyggt i botre hörnet.

Sen fick vi sjuhelvetes många chanser men ribbskott och stolpträffar var det ända som träffades. En annan rolig sak som hände var när dom bytte ut deras vänsterback. Asså hon som kom in istället gjorde verkligen min dag! Haha jag tänkte inte på det först men hon pratade för sig själv hela tiden haha typ som hon vore med på film, lr ännu värre tecknat haha. Jag fick bollen och började springa ner längs kanten, passerade henne och hon skriker ”ohoh Jisses krist here we go again” haha jag höll på att dö av skratt, och när jag sköt i ribban skrek hon ” HOLY SHIT”.

 

Det var väldigt skönt att vinna och att vi hade ett så bra spel.

 

Senare på kvällen gick vi hem till rumänskorna och firade. Haha finns inte så mkt att göra här i byn om man inte åker in till stan. Och vi kunde inte gå till ngn klubb för ”whisky bruden” sa att det bara är bitches and hoes som är ute på lördagar haha. Åsa och Elin gick hem tidigare, men jag, My, Bella och Frida var kvar. Det hände inte så mkt mer än att whisky bruden och vår målvakt Ani gick igång. Bella, jag och Frida bestämde oss för att gå en liten sväng och om det hände ngt mer i vår lilla by. Vi han inte komma så långt förens vi såg en en svart sport motorcykel (omg jag doog Shariiii!!) parkerad utanför ett café. Killen som ägde den ”kände” det var en spelare från herrlaget.

Självklart var jag bara tvungen att bli av med min motorcykeloskuld haha och fråga om jag fick åka med han en sväng:) överlycklig ”like a kid in a candy store ” hoppade jag på haha och vrooom vrooooom och iväg! Haha sicken känsla det var, nästa gång ska vi åka snabbare 8) och han ska lära mig hur man kör den:D sweeet! Haha

:D

Vrooom Vrooom Vroooooom!

 

Xoxo

Vaal

 


Kommentarer

Postat av: shari

OMGGG valerie..FICK DU ÅKA MED!!

2009-11-10 @ 16:22:31

Postat av: shari

OMGGG valerie..FICK DU ÅKA MED!! att du en vågade göra det utan mig... shiiit jag villl med!!! vrooom vrooommm ...jag ryserrr!!!! pusssssssssssss

2009-11-10 @ 16:23:42

Postat av: m. örtendahl

hahaha... valle roligt att läsa din blogg. grattis till segern igen. ni är inte ensamma o ha de där "tränings" problemen kan ja ju bara säga... när får vi komma o hälsa på er? :) mickan

2009-11-10 @ 21:18:20
URL: http://mikaela.ortendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback