Seriepremiär

2009-11-03 @ 12:17:43

I söndags var det seriepremiär mot ett av topplagen, Lefkosia. Gud sicka nerver man hade inför matchen. För det första för hur vi som lag skulle spela ihop, för vi har haft lite komplikationer med andra halvan av laget (rumänskorna) säger bara att ”kulturkrockar” kan ske rätt så ofta på plan. Mest från deras sida tycker jag. Gör man minsta lilla ”fel”, slår en fel passning missar en boll får man höra ” vale why dont you give the bol to tina re”.

' Nä för att jag kanske har två andra i ryggen och det är lite svårt att slå en passning till dig om du står bakom mig!!'

Kan säga såhär rumänskorna är riktigt dåliga förlorare, går det inte bra för dom lägger dom av. Så hr var det ingen riktig team spirit ” Jippi”.

 

I alla fall det var seriepremiär i söndags mot Lefkosia (bortamatch).

Jag kan säga såhär detta var ngt alldeles nytt för mig. Haha publiken ( ja det fanns publik och dom var väldigt många). Omg det var trummor som spelades, musik och lite extra galna cyprioter som skrek. Haha Mama mia tänkte jag, jävlar sicken stämning.

 

Matchen var igång och det kändes att man inte var hemma i Sverige och spela. Ett helt annat spelsätt ( dessvärre mycket mer outvecklat) och helt annorlunda spelare. Med all respekt till mina vänner som spelar i Tekardmyr, så är det lite korpen stuk över det hela efter som folk bara spelar, tjongar och har sig ingen taktik och ingen grund. Och det gör det svårare att spela mot ngt som inte har ngn ”struktur”.

 

Det finns inte så mkt att säga om matchen, men vi tog ledningen med 1-0 till halvtids vilan målskytt Vaal. Andra halvlek gjorde Lefkosia mål 1-1. Omg ni skulle hört publiken när dom gjorde mål, jag rös i hela kroppen! Längtar fan tills vi har hemma match.

Strax efter gör My 2-1 målet. Kanske 5 min efter har vi ett skott i ribban, som rensas undan och blir en kontring och dom jävlarna gör 2-2.

Det gäller att ha tur eller otur, gissa vad vi hade denna matchen?

Otur, haha domarjäveln blåser straff för dom efter att Åsa och en annan spelare gått in lika hårt i en närkamp absolut ingen straff på den händelsen. Men eftersom vi hade oturen med oss i den matchen (domaren var allmänt störd i huvudet) satt dom straffen och det står 2-3.

Det är nu det bästa kommer, våra egna bitter fittor (rumänskorna) slutar spela, det är ca 15 min kvar och vi kan lätt göra ett till mål. Men som sagt vi förlorar en del spelare på planen.

 

Spelarna från Lefkosia (precis efter att dom tagit ledningen) börjar lägga sig ner för krampkänningar , en efter en . Kändes som man hamnat i den Italienska ligan ett tag. Riktiga mesar! Det roliga var att man kunde skrika precis vad man vill till domaren och han fatta ingenting:) haha skrek jävla kossa till han,som jag själv anser var jävligt vågat utav mig haha.

En annan incident som hände var att jag gick in i en närkamp med en tjej, som jag tog bollen ifrån och hon hoppa på mig som en igel och i alla fart försökte jag kasta av henne. Hon slängde sig skrikandes ner på knä och tittade på mig som att jag gjort världens kapning. Haha jag vet inte vad jag fick det ifrån men det bara kom. Jag böjde mig fram till henne och gav henne en slängkyss, fan vad hon flippa när hon fick den haha hon blev helt bananas. Domaren kom springandes med ryggen mot mig och försöker lugna ner henne haha, med domarens rygg mot mig ger jag henne en till slängkyss och då blir hon galen haha och skriker ” Send your kiss to your boyfriend” haha helt jävla galen blev hon.

 

Tyvärr så sluta matchen 3-2 och det kändes som vi spelat final för vi visste att vi var tvungna att vinna den matchen för att ha en chans mot att vinna hela serien.

 

De nästa två matcherna som väntar måste vi vinna annars kanske vi får åka hem tidigare.

Vi får helt enkelt vänta och se vad som händer.

 

Xoxo

Vaal


Kommentarer

Postat av: alexandra

jag älskar din blogg val! du skriver så himla roligt! uppdatera oftare ffs!!! :D



ps. har du något emot tekardmyr eller vad är det med dig? ;)

2009-11-04 @ 17:26:04

Postat av: Shari

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahah...

OMG jag vill verkligen vara där och se allt LIVE!!..valerie dog det med slängkyssen!!

Läste lite smaskiga saker i en bok idag.. gissa vilken mohahahaha

2009-11-05 @ 18:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback